Wednesday, June 29, 2011

step-by-step explanation


Macam mana kalau saya berminat nak join?





STEP 1
Pilih pakej atau pangkat yang sesuai dengan anda, mengikut kemampuan anda.


STEP 2
Buat pembayaran kepada akaun saya dan SMS saya [ NAMA, NEGERI, NO HP, PAKEJ/PANGKAT ].


STEP 3
Anda akan dapat ID dan NO PIN melalui SMS. Diingatkan, akaun modal anda KOSONG ketika ini kerana anda HANYA MEMBAYAR YURAN PENDAFTARAN.


STEP 4
Saya akan berikan anda laman web untuk anda check setiap transaction yang anda akan buat di masa akan datang. Anda boleh lihat semua info di laman web ini, termasuk cara untuk mula membuat bisnes prepaid *membeli prepaid dan untuk mendaftarkan downline. Tapi, terlebih dahulu anda perlu MENAMBAH MODAL DI DALAM AKAUN ANDA. Minimum RM10, tapi saya cadangkan isi lah RM30 ke atas sebab nanti RM10 cepat habis.


STEP 5
Selepas isian modal ke dalam akaun, anda dah boleh mula beli top up menggunakan telefon anda. 


untuk first time, anda boleh mengisi modal melalui saya. Semasa anda bank in kan yuran pendaftaran, anda boleh terus bank in kan modal, saya akan isikan modal untuk anda mengikut jumlah yang anda bank in.


contoh : Jikan anda ingin masuk sebagai Dealer - RM35, anda bank in RM80. Modal yang akan saya isikan kedalam akaun anda ialah sebanyak RM45 ( RM80 *duit anda* - RM35 *yuran pendaftaran* = RM45 *modal* )




STEP 6
Anda ajak kaum keluarga anda, saudara-mara, dan rakan-rakan terdekat untuk turut serta ber-bisnes seperti anda, setiap orang yang berminat untuk ber-bisnes perlu mendaftar di bawah anda (downline). Setiap pendaftaran downline anda harus bayar RM5 kepada company tetapi yuran pendaftaran mereka anda punya seluruhnya.


Contoh : Hana ingin menjadi agent di bawah anda. Yuran pendaftaran untuk agent ialah RM30. Hana bayar tunai RM30 kepada anda. Anda akan SMS kepada server untuk mendaftar downline. Company akan tolak RM5 daripada akaun modal anda untuk pendaftaran downline (Hana). RM30 yang Hana berikan kepada anda tadi, RM25 adalah UNTUNG anda, INCOME anda, BERSIH.


Anda boleh pasang seberapa ramai downline, TANPA HAD.


STEP 7
Sambil mencari downline, anda juga boleh jual prepaid atau membeli prepaid untuk kegunaan keluarga, sendiri dan rakan rapat anda.


STEP 8
Apabila downline anda membuat pembelian topup, anda akan mendapat komisyen jugak.


STEP 9
Jika modal di dalam akaun anda sudah kehabisan, anda boleh isi semula, tekan TAMBAH MODAL di side bar kanan ini untuk mengetahui cara untuk tambah modal. Anda hanya perlu ROLLING *gunakan semula* duit yang customer bayar kepada anda apabila mereka beli top up kepada anda.




ps : saya cuba yang terbaik untuk memberi penjelasan yang mudah difahami. Jika masih tidak faham boleh bertanya kepada saya ye?

No comments:

Post a Comment